Halverwege de stageperiode - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu Halverwege de stageperiode - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu

Halverwege de stageperiode

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 November 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Dit is alweer de 47e stagedag van de 94, wat betekent dat ik op de helft ben! Op stage gaat het steeds beter en ook het Engels spreken wordt steeds makkelijker. Verder krijg ik op stage meer taken erbij en begint het steeds leuker te worden. Straks wil ik niet meer terug naar Nederland :P
Ook wordt volgende week weer een drukke stageweek met onder andere een sitemeeting op de bouwplaats, 2 interviews met klanten die een huis willen kopen en nog een vergadering met de afdeling.

Bristol & Bath:
Afgelopen week ben ik van donderdag tot en met zondag naar Bristol geweest en omdat Bath niet ver van Bristol vandaan ligt, ben ik daar ook nog een dagje heen geweest.

Donderdag:
Donderdagochtend ben ik om half 11 met de trein naar Bristol gegaan en om 1 uur was ik al in het hotel. Gelukkig was de kamer al schoongemaakt en kon ik gelijk inchecken. Het hotel was luxe en de kamer was eigenlijk veel te groot voor 1 persoon, ik zat namelijk in een vierpersoonskamer :P
Nadat ik mijn koffer had uitgepakt ben ik eerst op zoek gegaan naar de Suspension Bridge. Ondanks dat deze brug best wel groot is, was het toch even zoeken. De brug stond niet overal duidelijk aangegeven dus het heeft even geduurd voordat ik er eindelijk was. Maar toen ik eenmaal op die brug was, had ik een mooi uitzicht over de omgeving van Bristol!

Vrijdag:
Vrijdagochtend regende het heel hard dus toen ben ik eerst naar Bristol Aquarium geweest zodat ik in ieder geval niet buiten in de regen hoefde rond te lopen.
Daarna ben ik nog naar onder andere Bristol Cathedral, Cabot Circus (groot winkelcentrum), Harbourside, Brunel’s ss Great Brittain (schip), St Mary Redcliffe Church, Watershed, Bristol City Museum and Art Gallery en The Matthew (schip) geweest. Ook de Streetart in Bristol was erg bijzonder om te zien.

Zaterdag:
Zaterdagochtend ben ik vroeg vertrokken naar Bath. Het eerste wat ik in Bath heb gedaan is in een tourbus gestapt. Omdat ik maar 1 dag in Bath was, kon ik met de tourbus toch de belangrijkste touristische attracties en de mooiste gebouwen zien.
Bij een paar gebouwen/attracties ben ik nog naar binnen geweest zoals Bath Abbey, Roman Baths en Jane Austen Centre. Vooral The Roman Baths was heel mooi om te zien!

Zondag:
Zondagochtend begon wat minder. Ik had voor deur van de hotelkamer het bordje opgehangen met ‘do not disturb’ omdat ik wilde uitslapen. Maar natuurlijk wordt er dan ‘s ochtendsvroeg wel op de deur geklopt. Toen heb ik toch maar de deur open gedaan om te kijken wie er op de deur klopte en dat was de politie. Er was in de kamer ernaast iets gebeurd en ze wilden weten of ik vannacht ook iets had gehoord.
Verder heb ik deze dag niet heel veel meer gedaan. Ik ben eerst naar de Harbourside gelopen waar een herdenking was van de eerste en tweede wereldoorlog en waar een grote optocht was van het leger.
Daarna ben ik nog naar het winkelcentrum gegaan totdat ik uiteindelijk naar het station moest. Mijn trein ging pas om half 4 dus ik kon hier nog een paar uur rondlopen.
Ook was het nog niet duidelijk of ik zondagavond wel weer op tijd thuis zou zijn. Toen ik op het station kwam werd er omgeroepen dat er een aanrijding was geweest met de trein naar Birmingham en dat de trein vertraging zou hebben. Het was nog niet duidelijk hoe laat de trein op het station in Bristol zou komen. Gelukkig kwam de trein maar een paar minuten te laat. 

Nu nog 4 weken en dan ga ik voor een paar dagen naar Edinburgh en nog 5,5 weken en dan komt Ellen naar Engeland!
Maar eerst komen Roos en Diana morgen naar Engeland voor een paar dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 3135

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Birmingham

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: