Alweer de 5e stageweek... - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu Alweer de 5e stageweek... - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu

Alweer de 5e stageweek...

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

04 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Dit was alweer de vijfde stageweek. Ondertussen heb ik er een nieuwe stageopdracht bij gekregen, dus het begint steeds drukker te worden. Verder ben ik al een paar keer mee geweest naar de bouwplaats om te kijken hoe het gaat met de bouw van de huizen die ze willen verkopen of verhuren. Ik heb hiervoor zelfs mijn eigen helm gekregen! :P

Verder heb ik een beetje pech gehad met de “luxe” flat waar ik tijdens mijn stageperiode verblijf. Er zijn namelijk een paar dingen kapot gegaan:
- Eerst werkte de verwarming niet
- Toen hadden we een lek achter de wc in de badkamer
- Nadat het lek gemaakt was, werkte de douche niet meer en hadden we geen warm water.
- Alsof dit nog niet genoeg was, is de wasmachine ook nog kapot gegaan. Gelukkig werd er na een weekje al een nieuwe wasmachine bezorgd. De mannen (ze leken op twee tokkies en ze zagen er heel slim uit -_- ) pasten net door de voordeur en met wat moeite lukte het ook om de wasmachine naar binnen te krijgen.
Omdat de kapotte wasmachine nog aangesloten was, wilden ze hem niet meenemen. Ze zeiden tegen mij dat als hij later niet meer aangesloten was, ik hem maar op straat moest zetten (Blijkbaar zie ik eruit alsof ik in mijn eentje een wasmachine de straat op krijg). Nadat ik had gezegd dat ik daar wel wat hulp bij konden gebruiken, zijn ze weggegaan.

Natuurlijk heb ik ook nog leuke dingen meegemaakt! Zaterdag 21 september ben ik naar de musical The Lion King geweest en daarna heb ik het nachtleven in Birmingham ontdekt. Er is hier een grote boulevard met veel verschillende clubs, dus het uitgaan is hier geen probleem.

Ook ben ik lid geworden van de sportschool Fitness First, want het begint ook wel te vervelen om elke avond in het appartement te zitten. Elke woensdag doe ik mee met een uur bodycombat en een uur bodypump. Hier pas ik er al helemaal tussen, want iedereen is daar bijna 2x zo groot en ongeveer 10x zo gespierd.
Ik heb een abonnement genomen waarmee ik onbeperkt kan sporten, dus binnenkort zal ik wel meer lessen gaan volgen.
Ook zijn deze lessen toch wat zwaarder dan ik had gedacht, dus elke donderdag heb ik best wel erge spierpijn. Het is ook wel jammer dat de afdeling waar ik stage loop op de tweede verdieping is, want het traplopen is op donderdag nadat ik gesport heb al helemaal geen pretje :P
De groep van bodycombat vond verder ookl een leuk idee dat ik zondagochtend nog een les met hun zou volgen, zodat ik niet alleen donderdag maar ook maandag spierpijn heb…

Verder ben ik van donderdag 26 september tot en met zondag 29 september in Liverpool geweest.
Donderdagmiddag ben ik eerst gelijk naar het winkelcentrum gegaan om schoenen te kopen. Als je in Engeland op stap gaat is het een must om op hakken te lopen. Aangezien ik geen hakken heb meegenomen naar Engeland moest ik hier wel een paar nieuwe schoenen kopen.
Vrijdag ben ik naar het voetbalstadion geweest van Liverpool FC en heb ik een sightseeing tour in een dubbeldekker gedaan zodat ik de toerist kon uithangen. En natuurlijk ben ik ‘s avonds weer op stap geweest. De drankjes zijn hier ook helemaal niet duur en regelmatig krijg je ere en gratis shotje bij!
Zaterdag ben ik gaan rondlopen door het centrum en heb ik twee kathedralen van binnen bekeken. Blijkbaar had ik die dag wel te veel gelopen, want mijn nieuwe schoenen waren aan het einde van de dag kapot gegaan. Op de een of andere manier heb ik het voor elkaar gekregen om zoveel te lopen dat de zool losgescheurd is van de rest van de schoen.
En de laatste dag dat ik in Liverpool was, heb ik nog een beetje rondgekeken in de stad, 4 dagen is helaas te weinig om de hele stad te bekijken.

Ondertussen zijn ook al het hotel en de treinkaartjes voor Londen geboekt, want oud&nieuw gaat daar gevierd worden!
Maar voordat het feest is met oud&nieuw, is er 6 december eerst nog een personeelsfeest. Tussen de middag hebben een lunch en daarna is er tot 17.00 uur een disco, dus dat moet wel gezellig worden! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 3140

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Birmingham

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: