De eerste dagen in Engeland - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Engeland - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Engeland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

06 September 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Het is nu alweer 1,5 week geleden dat ik samen met een andere student van de Hanzehogeschool naar Engeland ben vertrokken om een half jaar stage te lopen bij Accord Group.
Woensdagochtend 28 augustus was het dan zover en om half 11 waren we geland in Birmingham. Daar werden we opgehaald door een van de medewerkers van Accord Group. Vervolgens werden we naar ons appartement in Darlaston gebracht. Darlaston is een kleine plaats waar helaas niet veel te beleven is, maar gelukkig rijden er veel bussen zodat we een goede verbinding hebben met de grotere plaatsen in de buurt (waaronder ook Birmingham!). We hebben hier op donderdag, vrijdag en zaterdag daarom ook maar gebruik van gemaakt.
Donderdag zijn we een kijkje gaan nemen in Wolverhampton, vrijdag gingen we naar West Bromwich en zaterdag naar Birmingham.
West Bromwich is de plaats waar het stagebedrijf gevestigd is en we waren van plan om “even snel” te kijken waar dit gebouw precies is, zodat we maandag niet lopen te zoeken. “Even snel” werd uiteindelijk bijna 1,5 uur, omdat we de verkeerde kant op waren gelopen. Veel mensen hadden hier nog nooit gehoord van Accord Group dus we waren blij dat er uiteindelijk een man was die ons de goede kant op stuurde!
Verder hadden we op een plattegrond gezien dat er in Birmingham een groot theater is en omdat we daar allebei ook nog een keer heen willen, hebben we gelijk maar twee tickets geboekt voor de musical The Lion King waar we zaterdagavond 21 september heen gaan!
Na de paar dagen de omgeving verkennen was het dan zover, de stage.
De eerste stageweek was gelijk al een hele drukke week. De afdeling waar ik stage loop heet Regeneration en ze houden zich bezig met de verkoop en verhuur van huizen.
Veel dingen moeten hier nog georganiseerd worden, dus ik kreeg gelijk al een aantal opdrachten waar ik me de komende maanden mee bezig ga houden, zoals het bellen met makelaars voor een update over de huizen die verkocht en verhuurd moeten worden, spread sheets bijhouden met informatie over huizen, en als grootste opdracht: het schrijven van “Sales Procedures” voor de Shared Ownership en voor de outright sale
Niet alleen ben ik hier de eerste dagen al mee bezig geweest, ook mocht ik een aantal meetings bijwonen. Maandagochtend mocht ik mee naar een meeting met een aantal medewerkers van Regeneration om het te hebben over hoeveel huizen er nog niet verkocht/verhuurd zijn. Woensdag was een meeting met de makelaars om het te hebben over de marketing en vrijdagochtend mocht ik mee naar een meeting op de bouwplaats waar nog een aantal huizen gebouwd werden en tot slot nog een afspraak bij een van de kopers van de huizen.
Ondanks dat ik het nu al erg druk heb en elke dag van 9.00-17.00 op kantoor zit, is de stage wel heel leuk! Ik heb leuke collega's en ik weet in ieder geval zeker dat ik me de komende maanden op stage niet ga vervelen :)

Morgen ga ik een kijkje nemen bij een sportschool in Wednesbury om te kijken of ik elke woensdagavond mee zou kunnen doen met de les Bodypump! Het wordt uiteindelijk een beetje saai om elke avond in het appartement in Darlaston te zitten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 3138

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Birmingham

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: