Kerstvakantie, Londen, oud&nieuw - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu Kerstvakantie, Londen, oud&nieuw - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu

Kerstvakantie, Londen, oud&nieuw

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

03 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Woensdag 25 december was het dan eindelijk zover, Ellen kwam op bezoek in Engeland!
Omdat er op eerste kerstdag geen bussen, trams en treinen reden, werd ik ’s ochtends door een collega van stage opgehaald en zijn we samen naar het vliegveld gereden om Ellen op te halen.

De eerste dagen van de kerstvakantie zijn in Birmingham geweest en zondagochtend gingen we voor een paar dagen naar Londen. De trein vertrok al om kwart over 9 en 3 uurtjes later waren we er.
De hotelkamer was helaas niet zo groot maar de locatie was perfect, we hoefden maar 10 minuten te lopen en dan waren we al bij de Big Ben!
Zondagmiddag wilden we in de London Eye. Na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan hadden ze alleen nog kaartjes voor zondagavond. En omdat we toch liever overdag in de London Eye wilden hadden we kaartjes gekocht voor maandagochtend om 10 uur.

Maandag zijn we dus eerst in de London Eye geweest. Ondanks het slechte weer hebben we toch nog best veel dingen van de stad kunnen zien.
Na de London Eye hebben we een sightseeing tour gedaan door Londen in een dubbeldekker. Helaas regende het nog steeds dus zijn bovenin de bus maar in het overdekte deel gaan zitten.

Dinsdag hebben we een boottocht op de Thames gehad, zijn we nog in een andere sightseeing tourbus gestapt die een andere route reed en hebben we gewinkeld bij Harrods. Het duurde even voordat we in Harrods eindelijk de afdeling hadden gevonden met de souvenirs want wat is dat een grote winkel zeg! Zelfs bij de kassa wordt er gevraagd of ze een korte routebeschrijving moeten geven naar de uitgang van de winkel of dat je het zelf kan vinden :P
Om half 6 gingen we weer terug naar het hotel en toen waren ze de brug en de straten bij de London Eye al aan het afsluiten omdat er al veel mensen waren die een goed plekje wilden hebben om het vuurwerk te bekijken.
Omdat Marrit stage loopt in Londen hadden we om half 10 met Marrit en haar zus afgesproken bij de Big Ben, zodat we samen oud&nieuw konden vieren!
Het was best koud om 2,5 uur buiten te wachten en toen begon het om half 12 ook nog eens te regenen. Maar toen het eindelijk 12 uur was hebben we 10 minuten kunnen genieten van een mooie vuurwerkshow, wat het wachten van 2,5 uur ook wel waard was! :)

Woensdagochtend was onze laatste ochtend in Londen en toen zijn we nog naar Buckingham Palace geweest en zijn we naar het Kings Cross Station geweest om “even” een foto te maken van perron 9 ¾ van Harry Potter.
Helaas stond er een hele lange rij en hebben we 3 kwartier in de rij gestaan om op de foto te gaan met een karretje dat half uit de muur stak...
Toen zijn we naar London Euston station gegaan waar we erachter kwamen dat onze trein naar Birmingham niet reed omdat het nieuwsjaarsdag was, terwijl ik wel 2 kaartjes had gereserveerd voor die trein.
We werden geadviseerd om eerst met een trein naar Rugby te gaan en daarna over te stappen op een andere trein naar Birmingham. Gelukkig mochten we onze treinkaartjes wel gebruiken en hoefden we geen nieuwe te kopen.
Achteraf was het niet eens zo erg dat we via Rugby moesten reizen en moesten overstappen want we waren een kwartier eerder in Birmingham dan de trein waarvoor we gereserveerd hadden :P

Donderdagochtend heb ik Ellen naar het vliegveld in Birmingham gebracht want om 13.40 uur vloog ze terug naar Nederland :(
En vrijdag ben ik weer naar stage gedaan om een dagje te werken.

Londen was de laatste stedentrip die ik gepland had tijdens mijn stageperiode in Engeland. Ik heb nu Birmingham, Liverpool, Stratford-upon-Avon, Oxford, Bristol, Bath, Edinburgh, Glasgow en Londen gezien!

Over 2 weken komt Marrit nog gezellig een weekend naar Birmingham en over 4 weken ga ik alweer terug naar Nederland! Nu nog maar 20 stagedagen te gaan…