Alweer twee maanden in Engeland - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu Alweer twee maanden in Engeland - Reisverslag uit Darlaston, Verenigd Koninkrijk van Laura Noord - WaarBenJij.nu

Alweer twee maanden in Engeland

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

27 Oktober 2013 | Verenigd Koninkrijk, Darlaston

Wat gaat de tijd hier snel, ik zit ondertussen al twee maanden in Engeland! En ik heb het hier nog steeds naar mijn zin!
Op stage wordt het steeds drukker. Er zijn nu al drie grote opdrachten waar ik mee bezig ben en ook zijn er meer meetings waar ik heen mag.
Laatst was ik ook uitgenodigd om mee te gaan naar een congres in een luxe hotel inclusief een uitgebreide lunch, dus tegen die uitnodiging heb ik natuurlijk geen nee gezegd.

Het leukste deze maand was dat mijn ouders een paar dagen zijn langsgekomen! Maandagochtend waren ze met de auto vertrokken en dinsdagmiddag hebben ze me opgehaald van stage en hebben we gezellig gegeten in mijn appartementje.

Woensdag:
Woensdag zijn we eerst naar de plaats Stratford-upon-Avon geweest. Hier hebben we een bezoekje gebracht aan het geboortehuis van Shakespeare, twee huizen van familieleden van Shakespeare en het graf van Shakespeare.
Daarna zijn we doorgereden naar een groot middeleeuws kasteel, Kenilworth Castle. Hier kregen we alledrie een mooie koptelefoon op zodat je extra informatie kreeg terwijl je om en door het kasteel heen liep. Toen we er naar 3 hoofdstukken achterkwamen dat er 60 hoofdstukken waren, hebben we de koptelefoons toch maar afgedaan :P
Na deze lange dag zijn we uit eten geweest in het hotel waar mijn ouders tijdens hun verblijf in Engeland gingen overnachten.

Donderdag:
Donderdag zijn we eerst naar Blenheim Palace geweest, een groot landhuis waar Churchill heeft gewoond.
Hier wilden we kort een kijkje nemen, zodat we daarna nog een hele middag in Oxford konden rondlopen, maar dit landhuis was zo groot dat we hier wel een paar uur zijn geweest en uiteindelijk nog maar 2 uurtjes over hadden voor Oxford.

Vrijdag:
Vrijdagochtend zijn we eerst naar Dudley gereden om daar in een bootje door de kanaaltunnels en kalkmijnen te varen. Gelukkig was het die dag mooi weer, want op regenachtige dagen kon je (ja zelfs in de tunnels) erg nat worden omdat het daar kan lekken.
Daarna zijn we met de tram naar het centrum van Birmingham gegaan om nog een aantal mooie gebouwen te bekijken. Het meeste bijzondere was The New Library of Birmingham. Deze bibliotheek heeft 9 verdiepingen en ik heb nog nooit zoveel mensen in een bibliotheek gezien! De bibliotheek heeft ook een klein restaurantje, twee dakterrassen en op elke verdieping zijn verschillende loungebanken waar je rustig een boek kan lezen (naja rustig, er lopen heel veel toeristen rond in de bibliotheek). Maar misschien dat ik hier ook af en toe maar eens heen ga om een boekje te lezen.

En als laatste zijn we weer samen uit eten geweest in het hotel omdat mijn ouders zaterdagochtend weer vroeg met de auto naar Nederland zijn vertrokken.

De komende weken ga ik ook weer genoeg leuke dingen doen: over twee weken ga ik een lang weekend naar Bristol en Bath en over drie weken komen Roos en Diana gezellig een paar dagen langs!

Ondertussen ben ik ook druk op zoek naar een leuk hotel in het centrum van Edinburgh zodat ik daar ook nog een paar dagen heen kan. En dan rond oud&nieuw nog een paar dagen naar Londen en dan heb ik geen vrije dagen meer over op stage :P
Op die manier gaan de laatste drie maanden in Engeland wel heel snel voorbij en voordat ik het weet is het alweer tijd om terug naar Nederland te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Actief sinds 11 Aug. 2013
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 3129

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2013 - 01 Februari 2014

Stage Birmingham

11 Augustus 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: